Selasa, 9 Jun 2009

kalaulah kita tak membesar

ntah sebab ape ntah...
tibe2 jerk kepala hotak aku berkata "hurm..best tak kalo kita tak membesar?"


soklan yg menarik untuk aku bincangkn dalam sistem pemikiran aku....
kalo aku tak membesar mungkin aku akan:
1) tgk cartoon banyak2
2) main psp sampai lebam
3) bogel mandi kat paya/sungai sampai terbenam n lebam

pitam mak aku tgk kene 'sunburn'..mane nak dapt sunprotector kat sungai golok...

4) g skolah sbb nak main ngan kawan
5) tak wat keje skolah kat umah..sebb kalo dah siap mcm mane nak tiru kawn kat skolah
6) g jln2 pusing kampong carik duit raya
7) mintk duit kat mak sbb nak beli cekedis

sambil letak kat sumer jari yg wujud kat anggota bdn aku...alangkah nikmat pabila mengulumnya sambil tunjuk kat kawn2 yg tak der...nak skit?..beli sendiri...2posen(20sen) jerk...suh ar bapk ko belikn....

8) main pondok2
9) main
10) main lagi
11) main kuasa dua
12) tak sudah2 main

masalah budak kecik:
1) tak besar
2) tak tinggi
3) siang pendek sgt(mane cukup 12 jam nak main)
4) kene pegi kedai sbb mak suruh..(kalo nak cekedis, takyah suruh pon takpe)


Tapi kalo aku tak besar:
1) tok leh ada awek( sbb tak mampu...krukrukru)
2) mane leh bawk motor g menyundal
3) nak g air terjun ngan members n awek pon takkn dapt
4) lepak kedai mamak tgk gusti/ ye r...bola sepak skali
5) beli kasut Nike/Adibas/Filas..(nak kene libas ngan bapak ko kalo beli kasut mhl2.beli cap BATA-ng sudey....)
6) tak leh ade kreta sendiri
7) tak leh nak maki mamat2 rempit kat Jln Bukit Bintang
8) tak leh nak overnite kat Masjid KLCC lps ronda Bukit bintng kol 4pg(wusya minah/mat lorong cari pelanggan.yewww...)
9) tak leh ini
10) tak leh itu
11) tak leh bagai

sampai ke kaki kau jang oi nak bawk hammer aku nih?...hammer nak ketok pala kau yg degil tuh boleh la...

pikir2 balik,
walopon jarak aku ngan kubor makin pendek, tapi rase bersyukur la plak sbb besar...
sebab aku percaya
" ade satu bahagian, kalo besar n ganteng....amatlah indah dan nikmat dikongsi bersama untuk kegembiraan diri sendiri dan orng dikeliling kita"......

dan bahagian itu..
ialah

ialah

ialah

ialah lagi....

cinta yg tersemai di hati kita yg bercambah dan berbunga bersama org terchenta.....
(tak masal kua ayat separuh jiwang plak dah)...dlam hati"btol ke bahagian yg ko bg ni???...musykil sgt....hurm..."

pikir la sendiri kalo ko dah besar

krukrukru

5 ulasan:

  1. aku ade 2 masa kat klcc.rais x ajak g jejln bukit bintang..sedey...

    BalasPadam
  2. hahahahahahahaha....style2. kalau si "dia" ko paham ni mesti die suke gak

    BalasPadam
  3. nanti ar..aku ajar si 'dia' melayu punye bahasa..krukrukru

    BalasPadam
  4. hahaha ko rase ko da besar ke???

    saiz mungkin la kot.....

    BalasPadam
  5. gagaga..ko ni cri la awek sorg

    BalasPadam

buah otak: