Isnin, 15 Jun 2009

Nak bangun ke Tak Nak bangun?

"kita tidak kalah jika dan hanya jika kita berada di bawah dan bukan di atas, tetapi kita kalah jika kita tidak bangun setelah jatuh."


apa yang ko mencarott ni jang oi....terbelit mcm Vellu Punyer Sami ayatnyer aku membaca...

hari ini aku dengar Radio Sinarfm online.
diorng citer Pengalamn n Perasaan apabila harapn tidak kesampaian..

sebenarnye kalo aku kol DJ radio nih waktu nih, mesti aku plak jadik DJ radio nih,
sebb kalo aku ckp pasl bende yg tak kesampaian, mesti kalah esei Bioethic (1500words) aku carutkan..

antara pengalamn yg tak kesampaian yg dishare oleh pemanggil:
pemanggil: kecewa sebb laki saya tak pnah bawak saya pegi honeymoon sbb laki saya busy katanye...dia sentiasa outstation...tension I..dah 18 taun kawin

DJ: apa kerje laki akak nih? (dlm hati."laki orng nih mesti gaji angka 10jari nih"..)

pemanggil: laki saya bawak lori la uols....dia pegi outstation, tapi tak pnah bawak akak..kacewa sangats..sorb2...

kuang..kuang...kuang....outstation katanyer...


kalo aku kol plak, apa harapan yg tak kesampaian?:
1) tak pnah aku capai semua harapan yg aku harapkan bila buat azam tahun baru...(kalo nak list kang tak muat page ni kang...krukrukru..)

2) nak g US tapi tak layak..last2 kene maki dek kwn aku sbb tak syukur katanyer.."ko dah dpt g Ausie tu dah ok la tuh...aku sepak ala2 shaolin-soccer kang"-credit to shaolin soccer arahn stepen can cin cau.(ape kaitan?.tak masal)

3) nak kuruskn bdn..dari aku kecik lagik aku wat azam ni dua skali setaun tapi tak pnah nak capai(sekali 1 jan sekali lagik 1 Muharram...ko ado?-tak masal_)

4) nak kurangkn makan...(nak kurang mcm mane...asyik dok meRASA jerk..meRASA tuh dah mcm mentedarah ..pantang nampak.sume nak sapu..)

5) nak kurus
6) nak kurus lagik
7) nak kurus skali lagik...(pastuh kene smash ngan coursemate aku....ulloh...ko tu dah ok dah,cume ko tu je tak bersyukor....)

mcm mane la ko nak kata aku ok kalo naik jongkang-jongket pon aku tak terjongket.asyik aku jer yg menjongkang.
tapi tak pe, lps nih boleh buat azam lagik...
tak kish ar dapat capai ke tak, tapi yg penting kita Aim mesti nak tinggi..

bak kata orng, kalo nak Aim Biar Aim setinggi langit, kalo tak sampai langit, at least kalo kita jatuh kita jatuh atas awan..

kalo awan pon tak lepas, at least kalo jatuh kita jatuh atas gunung Everest...

kalo Everest pon tak lps sbb Ko tu obes mcm aku, mcm mane plak?
"dah tuh ko tak gheti2 nak g gym?"

(Malik Nor-jaguh bina Otot Mlaysia pon pnah buat statement yg dia dulu tak penah semayang n tak pnah puasa.tapi lps suatu hari yg dingin, dia terdengar Azan sambil pakai Boxer, trus dia insaf n nak tobat.
"lps saya dgr Azan tuh, saya rase resah dan bersalah...esok tuh trus saya [egi Masjid India n beli buku berkaitan Islam"-katanya...
kaitannyer? Dia tau dia salah then dia betobat...kira bangun balik lps jatuh la tuh...)#dalam hati member aku.."ulloh..."#

ko gheti ke tak?
kalo tak gheti
ada,

ada,

ada,

ada aku kisah?- credit to my member jugak sbb tak jemu2 sebut bende nih...krukrukru

3 ulasan:

  1. hahahaha...rais, klu nak pakai ULLOH..ko kene citation kan nama aku beb..plagiarising tu. HAHAHAHAHA.."ULLOH"

    BalasPadam
  2. ok, ok,lain kali kalo aku guna aku cite k...krukrukru...
    aku nak wat citation kat dzaq gak, tapi takut dia offended plak....lol..

    BalasPadam
  3. "ada aku kisah?" (zack 2009)

    BalasPadam

buah otak: